vrijdag 1 maart 2013

Annelies - Het blijft oefenen en experimenteren

Van een vriendin mocht ik haar verguld spullen lenen om te kijken of dit ook goed op hout werkte.
En dus heb ik bloemetje van de vorige keer goud gemaakt. Best een leuk werkje maar dat bladgoud is zo vreselijk dun en statisch. Wennen hoor. Het blijkt dat er voor op hout toch weer wat andere materialen nodig zijn dan op papier. Dus zal er nog veel geexperimenteerd moeten worden voordat het echt goed is. Trouwens, en komt toch geen bladgoud in mijn boeren keuken.

Het boekje dat ik gekregen heb heet: Houtsnijkunst - Handleiding voor kerf- en bloemensnijwerk.
En dit is wel heel geschikt voor in mijn keuken want dit is traditioneel houtsnijwerk. Maar wel heel moeilijk om dit in het klein te proberen want daarvoor heb ik de goede gereedschappen niet. Eigenlijk zou ik daar wel een cursus in willen volgen want dit is toch een heel andere techniek. Het is niet gewoon wegsteken maar alles moet schuin. En de rest van de dag heb ik geoefend om een soort pyrames te maken maar dat lukte niet best.
Lang en ingespannen gewerkt en niet zoveel resultaat dus. Misschien volgende keer toch maar weer het andere houtsnijwerk?

groetjes,
Annelies de Kort


1 opmerking:

  1. Ik geloof dat ik het zonder bladgoud mooier vind, maar het bloemetje is wel heel mooi gesneden hoor!! Ik moet toch ook weer eens bezig...waaah, waarom zijn er toch zoveel leuke dingen om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat U een reactie (gaat) geven...we stellen het op prijs.
met vriendelijke groet
Annelies en Margriet