donderdag 24 januari 2013

ijs en weder dienende

Eindelijk, door het slechte weer ben ik even niet naar Elst gereden maar vandaag was het prima te doen. Ik moest mijn tegeltjes voor de vloer voor de laatste keer verven. Mijn vloer oppervlakte is wat groter dan die van Annelies, dus ook veel meer tegeltjes. Maar goed het is klaar dus de volgende keer ga ik de vloer leggen. En vast wat schilderen. Er is nog heel veel te doen. Gelukkig hebben we vandaag ouderwets gelachen. Elektriciteit is voor ons beide erg moeilijk. ik snap er een ietsepietsie van maar Annelies begrijpt het nog minder.. En dat maakt mij dus ineens deskundig (?) Eigenlijk zouden we het willen leren maar de ervaring leert dat mensen die dit wel goed begrijpen ook een taal spreken die ik dan weer niet begrijp. Ben dus eigenlijk op zoek naar een Jip en Janneke uitleg :-) . Maar goed Annelies ging aan de gang met een motortje die op zwakstroom moet. Nu heeft ze (ik ben jaloers) een treinentransformator (scrabble woord?).. en daar natuurlijk ging ze die gebruiken. Dat motortje draaide als een tierelier en begon wat te ruiken...bleek dat ze het op de verkeerde in (of uit)gang had verbonden. Staat er op de transformator, dat de bovenste voor zwakstroom was..de onderste voor 220. Tja... maar goed het motortje deed het nog. Er moesten wat nieuwe draadjes aan gesoldeerd worden en dat ging goed, en daarna werd het weer uitgeprobeerd...afijn , het spreek woord van "een ezel stoot...." werd bewaarheid...Maar ik denk dat wel de laatste keer was...;-). Annelies heeft nu trouwens wel een zielig popje...maar dat kan ze beter zelf vertellen....
Ik heb zin in de volgende keer, dan gaat er weer echt wat in gang gezet worden.
 
Margriet

1 opmerking:

  1. Jeeeee, wat veel tegeltjes! Maar het ergste werk is gedaan....volgende keer zie je het vloertje echt onder je handen ontstaan!
    Succes met de elektriciteit, ook niet echt mijn ding.... ik ben altijd blij als mijn lampjes branden :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat U een reactie (gaat) geven...we stellen het op prijs.
met vriendelijke groet
Annelies en Margriet