vrijdag 16 september 2011

De oefendag

Vandaag hadden we een oefendag. Vorige week hebben we onder bezielde leiding van Loes Snoodyk een workshop gedaan. De Rookerstoel is gemaakt. Het was , zoals altijd, een goede workshop onder haar deskundige leiding. Bij de workshop kregen we een workshopje voor thuis. Een ronde salontafel maken. Vandaag heb ik de stoel afgewerkt en ben ik begonnen met de tafel. Ik wilde deze techniek graag uitproberen omdat ik bij de "uit-serveer-balie" de onderkant van hout wil maken.
Ik moet mijn mening herzien over de figuurzaagmachine. Het ging perfect, maar ik hoefde dan ook geen nieuw zaagje in te zetten. Misschien ga ik ooit een 2e-handsje kopen.
Volgende week gaan we verder, we maken dan eerst de tafel af anders heb ik weer een EMO, (Een, Misschien, Ooit) en dat wil ik niet (meer). Daarna gaan we ons wagen aan de vloer. Annelies heeft wat dingen uitgeprobeerd en het ziet er goed uit. Dus zal ik mijn zaagtafel mee gaan nemen...moet denk ik eerst nog een zaagbak maken.

We hebben het vandaag erg gezellig gehad, geen lahsalvo's deze keer. Maar dat is dan wel een goed teken. Dat houdt in dat beide geen grote missers hebben gemaakt. Want een misser resulteert meestal in een lachsalvo van een...of beide van ons. Kijken of het volgende week weer zo gezellig wordt.

Margriet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat U een reactie (gaat) geven...we stellen het op prijs.
met vriendelijke groet
Annelies en Margriet