vrijdag 26 augustus 2011

Annelies- het maken van de wanden

Vandaag willen we er flink tegenaan gaan en de wanden maken. Ik heb mijn kartonnen voorbeeld en begin met de valse achterwand. Het zagen van de wand is geen probleem maar er moeten ook gaten in voor deur en raam. En dat kan dus niet op de cirkelzaag. Geen nood, een tijdje geleden heb ik een 2e hands Proxxon figuurzaag gekocht. Ik heb er nog maar 1x mee geoefend en toen ging het niet zo geweldig.
Er moet een ander zaagje in en daarmee begint meteen het probleem wat me urenlang heeft bezig gehouden. Ik weet niet precies hoe het moet en elke keer als ik denk dat het goed zit blijkt het toch weer niet goed te zitten. Om gek van te worden! De opening om het schroefje aan te draaien waar het zaagje in zit is zo klein dat mijn hand er nauwelijks in past. Laat staan dat ik dan nog kan zien wat ik doe.
Ik ben in staat om dat ding door de kamer te gooien maar mijn zuinige kant verhindert dat ik dat doe.
Eindelijk lukt het, wat een opluchting. Het eerste raam en de deur worden niet zo mooi. En nadat ik ontdek dat je beter de hoek om komt als dat ding niet op topsnelheid staat wordt het figuurzagen eigenlijk wel leuk.
En zo ziet de keuken er aan het eind van de middag uit:




Het is wat lastig te zien, maar helemaal rechts achter komt een deur naar een voorraad kamer en links achter komt een raam.
Helemaal op de voorgrond komt een halletje.
En aan het eind van de middag konden we alletwee onze wanden in de grondverf zetten.

Today we will make the walls. I have my cardboard model and start with the wall at the back. Cutting is no problem, but how to make holes for the door and window? Some time ago I bought a second hand electric fretsaw. I only used it once and that was not very successful.
I have to change the saw and this keeps me busy for hours!I cannot get it right. It almost makes me throw the saw through the room.
At last, I changed the saw. The door- and window opening finally can be made. Not perfect but ok. And after I discover a button to control the speed I start to like working with the fretsaw.
At the end of the day, this is how the kitchen looks like:

It is a bit difficult to see but on the right at the back is a hole for a door to a storage room and on the left is a hole for a window.  At the front is a little hall.

At the end of the day we painted our walls.



3 opmerkingen:

  1. en dan na zo'n zware dag even een blog bijwerken...knap hoor
    margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Can't wait to see how it turns out (^^)

    MiniHugs, Irina (AKA SIS69)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. -Leuk om te lezen en vooral ook om te volgen hoe het ''groeit''...grtn uit het haarlemse,
    Ml1

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat U een reactie (gaat) geven...we stellen het op prijs.
met vriendelijke groet
Annelies en Margriet