zaterdag 6 augustus 2011

Annelies- wij maken de kijkkast

Vandaag moet dus de kijkkast gemaakt worden.  Ik heb nog nooit iets "groots" van hout gemaakt en ben dus reuze benieuwd.
We zijn begonnen het mdf met grondverf in te smeren. Dit keer hebben we eraan gedacht de speciale grondverf vooor mdf te nemen. En na de lunch gaan we de kast in elkaar zetten. Dat blijkt toch makkelijker gezegd dan gedaan. De lijmklemmen zijn te klein en wij hebben geen geduld om te wachten tot de lijm gedroogd is. Het wilde in eerste instantie dan ook niet echt lukken. Maar na een paar keer opnieuw beginnen lijkt mijn kast toch te lukken. Ter versteviging sla ik er wat spijkers in. Ik sta nog tevreden naar mijn kast te kijken als ik opeens een gekraak en geknal hoor. Margriet slaat haar laatste spijker wat al te enthousiast in het hout en alles dondert in elkaar. Echt waar, ik heb geprobeerd niet te lachen, maar de natuur moet toch zijn loop hebben. En toen schoot Margriet ook in de lach. Maar daarna is ze gewoon opnieuw begonnen en nu staan er uiteindelijk toch 2 kijkkasten. En ze hebben nu een week de tijd om goed te drogen dus dat moet zeker lukken. Ik verheug me alweer op volgende week.
Dit is de kijkkast van Margriet.


En dit is de kijkkast van Annelies.

Today we make the room box for the kitchen. I have never made anything “full size” from wood so I am curious how this will be.
We start painting the mdf. Luckily we have thought of using the right mdf paint.
After lunch we start making the box. That is not so easy.  Our glue clamps are too short and we are so impatience not to wait long enough till the glue has dried. I have to start all over again a few times. But then it seems to become a  room box. I strike a few nails for reinforcement.
While I look quite pleased at my box I hear a roaring and banging noise. Margriets strikes her last nail a bit too enthousiastic and the whole box falls apart.
Honestly, I have tried not too laugh, but nature has to take its course. And then margriet started to laugh as well. Then she started again and this time she did all right.
The glue in our room boxes has a whole week to dry. I am looking forward to next week!

5 opmerkingen:

  1. Ik kijk dus nu voor5 het eerst en ga jullie volgen. Wat een joekel wordt die van jou, Margriet.
    Groetjes, Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het begin is er en ziet er strak uit. Een week droogtijd moet toch voldoende zijn.
    Groetjes,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kast van Margriet wordt net zo groot als de Soossjaal...er komt een keuken en een eetgedeelte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er leuk uit, jullie project. Ben benieuwd naar de vervolg verhalen.....
    wel een beetje lief zijn voor elkaar hoor, wat moeten vreemde mensen wel niet denken over onze afwijkingen in miniatuur.... nou ja, wat geeft t wat ze denken LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé dames wat leuk om jullie zo te kunnen volgen!! Ga ik dus doen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat U een reactie (gaat) geven...we stellen het op prijs.
met vriendelijke groet
Annelies en Margriet